Slimworks

Herbalife goede raad en tips

Alle onderstaande gegevens zijn gebaseerd op ervaringen en recenties van consumenten.

Het gebruik van Herbalife-producten sluit de noodzaak van gevarieerde voeding en een gezonde levensstijl niet uit.

De 10 grootste afslankblunders

Het aantal Belgen met overgewicht blijft maar stijgen. Op het huidig moment doet één op de drie mannen en vrouwen aan lijnen. Aan het begin van een nieuwe poging is steeds weer het goede voornemen: "Dit keer slank ik echt af en zorg ik er voor dat ik in de toekomst slank blijf. Ben jij zo iemand, waarbij het maar niet wil lukken om je streefgewicht te behalen en het ook zo te behouden? Misschien dat je tijdens het afslankprogramma één of meer grote blunders begaat.

We hebben de tien meest begane blunders, die mensen tijdens het diëten begaan eens netjes op een rij gezet. Als je deze blunders in de toekomst weet te voorkomen, zal het jou dit keer zonder twijfel wel lukken om goed en duurzaam af te slanken.

Afslankblunder 1

"Ik mag zoveel halfvolle melk en vruchtensappen drinken als ik zelf wil."

De calorieën, die je drinkt tellen gewoon mee. Ook al zijn deze calorieën afkomstig van voedzame en eventueel gezonde dranken, waaronder melk of fruitsappen. Eén glas bevat maar liefst 80 tot 130 calorieën.

Een studie aan de Georgia State University in Atlanta en het Monell Chemical Senses Center in Philadelphia heeft aangetoond dat water tijdens het diëten nog steeds de beste dorstlesser is. Water bevat namelijk geen of weinig calorieën.

Afslankblunder 2

"Ik sta elke dag op de weegschaal."

Je elke dag wegen, kan geweldig ontmoedigend werken tijdens het dieet. De ene dag houdt uw lichaam namelijk meer vocht (water) vast dan de andere dag. En daardoor kan je gewicht soms sterk verschillen en schommelen. Het kan heel frustrerend en ontmoedigend zijn als de weegschaal, evenveel of soms zelfs meer kilogrammen aangeeft dan de dag voordien. En als je ineens veel minder weegt, kan dit een aanmoediging zijn om die dag wat minder serieus het programma te volgen.

"Vergeet die weegschaal. Verstop dit apparaat in de kast of onder je bed, zodat je de weegschaal niet onmiddellijk ziet staan. Door je één keer per week te wegen, krijg je een veel betrouwbaarder beeld van de evolutie van uw dieet. Als je 1 tot 1,5 kilo per week afslankt, dan ben je op de gezonde en goede weg," aldus professor Anita Lasswell van de Universiteit van North Carolina. Zelf houd ik het op 1,5 tot 3 kg per maand bij een gezond dieet.

Afslankblunder 3

"Ik eet nooit meer aardappelen, roomijs of chocolade."

Opgeven wat je geweldig lekker vindt, is niet erg slim als je op dieet bent. "Je gaat er juist meer naar verlangen, naar al die overheerlijke dingen, die je op uw zwarte lijst zet. Je gaat je enkel maar ongelukkiger voelen en het kan leiden tot het eten van alles wat taboe is," waarschuwt John Foreyt, directeur van de Nutrition Research Clinic in Houston.

Leer omgaan met gecontroleerde hoeveelheden en porties. Dat is een veel betere strategie. Bewaar geen bakken met roomijs in je diepvriezer, maar bestel in de ijssalon een hoorntje met één of twee bolletjes ijs als je er een onbedwingbare trek in krijgt.

Ben je gek op chocolade?

Zorg dat je een paar mini Marsen of Lion's in huis hebt, maar geen hele zakken of beter nog snoep de proteïnebars van Herbalife. Zin in frieten? Zo heel af en toe een zakje en dan het liefst zonder mayonaise, kan écht geen kwaad.

Of zorg gewoon, dat je overstapt naar gezonde snacks en geen vettige hap tussendoor.

Afslankblunder 4 

"Ik vermijd alle calorieën uit mijn voedingsmaaltijden."

 "De meeste mensen die op dieet zijn, hebben het gevoel dat ze veel te veel eten. Maar in werkelijkheid eten ze vaak juist veel te weinig." Dat is de mening van Joan K. Barber. Zij geeft leiding aan het onderzoeksprogramma naar eetstoornissen van het Academisch Medisch Centrum in Washington. "Laag calorische programma's en diëten, hebben juist een tegenovergestelde uitwerking. Uw lichaam gaat dan zuiniger om met de calorieën om hierdoor energie te besparen.

Daardoor gaat je stofwisseling in een lagere versnelling draaien en zodra je opnieuw normaal gaat eten, worden extra veel calorieën omgezet in lichaamsvetten. De met veel moeite verloren kilogrammen, zitten er dan gelijk en snel weer aan. Het gekende Jo-Jo effect. Minderen met eten heeft zin, maar drastisch verminderen dan ook weer niet." 

Afslankblunder 5 

"Snacks en tussendoortjes hoef ik niet mee te rekenen."

Veel Belgen concentreren zich tijdens het afvallen alleen op ontbijt, middagmaal en het avondmaal. Kleine snacks tussendoor tellen ze niet of nauwelijks mee. Toch kan dit onschuldige hap- en snapwerk, zoals een koekje, snoep en een reep chocolade, een ultiem eindresultaat blokkeren. Dat blijkt uit een studie van het Obesity Research Center van het St. Luke's - Roosevelt Hospital in New York.

Tien mensen met serieus overgewicht, die pretendeerden zelfs met 1200 calorieën per dag niet af te slanken, werden aan een nader onderzoek onderworpen. Wat kwam er aan het licht? Zij kregen 1000 calorieën per dag extra binnen, daar deze mensen tussen de maaltijden door geregeld 'onschuldige' snacks en tussendoortjes aten. Deze tellen dus wel werkelijk mee!

Afslankblunder 6 

"Als ik uit eten ga, let ik er even helemaal niet op."

Veel mensen nemen tijdens het diëten nu en dan al eens een dagje 'verlof'. Veelal is de aanleiding een lekker etentje in een restaurant. Dit hoeft echter geen uitvlucht te zijn om helemaal in de fout te gaan. Volgens Hope Warshaw - schrijver van The Restaurant Companion - kan gezond afvallen en uit huis gaan eten best samen gaan. Hij heeft de volgende basisregels opgesteld:

  • - Laat sauzen en dressings altijd gescheiden opdienen
  • - Bestel geen volledig meergangen menu
  • - Als de hoeveelheden te groot zijn, vraag om de helft mee naar huis te mogen nemen.
  • - Als je echt graag een nagerecht wilt, deel dan het dessert met uw eetcompagnon
  • - Eet gedurende de rest van de dag wat minder hoeveelheden eten en neem wat meer lichaamsbeweging.

Afslankblunder 7

"Ik ga een zeer intensief sport- of trainingsprogramma volgen"

Het afslanken combineren met meer lichaamsbeweging is natuurlijk een zeer goed idee. Als je sport of een training verricht, verbrand je meer calorieën en gaat je stofwisseling in een hoger tempo aan de slag. Maar loop niet te hard van stapel. Bouw je sport- en/of trainingsprogramma heel geleidelijk aan op.

Anders kan je vermoeid en/of verzwakt geraken, met als gevolg, dat je zowel het afslankprogramma aan de kant schuift en gaat opgeven. "Als je extra beweging neemt tijdens een afslankprogramma, concentreer je dan niet alleen op de verbranding van calorieën. Het is veel belangrijker, dat jij je goed voelt in je vel door die extra activiteiten. Dit geeft je meer motivatie om je afslankprogramma vol te houden," legt John Foreyt, directeur van de Nutrition Research Clinic in Houston, uit.

Afslankblunder 8

"Ik gebruik en drink vooral light en suikervrije voedingsstoffen."

Het is een groot misverstand, dat light en suikervrije producten geen calorieën bevatten. Onderzoekers van het St. Luke's - Roosevelt Hospital Obesity Research Center in New York hebben onlangs een groot aantal van deze producten onderzocht.

Suikervrije producten bevatten honing, fructose, sorbitol en veelal geconcentreerd vruchtensappen. En deze vervangende suikers, scoren zeer hoog in calorieën.

Afslankblunder 9 

"Ik blijf normaal koken voor mijn gezin."

 Je gezin hoeft inderdaad en uiteraard niet te lijden onder jou afslankprogramma. Het brengt je wel in de verleiding om vetter en meer te gaan eten dan aanvankelijk de bedoeling is. De schrijfster van veel Amerikaanse bestsellers over afslanken - Evelyn Tribole - heeft een goede raad.

"Als je een afslankprogramma volgt, is dat een ideale gelegenheid, om ook de rest van je gezin gezonder te gaan laten eten. Dus vergeet de vettige gehaktballen met aardappelen en spinazie en ga experimenteren met maaltijden en gerechten, die minder vet bevatten. Zo sla je twee vliegen in één klap. Je slankt zelf eenvoudiger af, omdat je niet dagelijks geconfronteerd wordt met allerlei lekkernijen. En de rest van je gezin eet zelf ook een heel stuk gezonder."

Afslankblunder 10

"Ik hoef mezelf niet te belonen voor mijn prestaties."

Afslanken is hard werken. Dit kan je alleen volhouden, als je regelmatig tekenen krijgt die je motivatie hoog kunnen houden. Stel voor jezelf doelen. En als je deze één voor één haalt - bijvoorbeeld het verliezen van de eerste twee kilogrammen - trakteer jezelf dan op een uitje, een film, een juweel of een massage en/of schoonheidsbehandeling.

Schrijfster Anne Fletcher - die reeds vele succesvolle boeken over afslanken heeft geschreven - ziet het als volgt: "Op een gegeven moment maken de complimenten van mensen uit je nabije omgeving geen of weinig indruk meer op je. Vanaf dat moment zal de motivatie volledig vanuit jezelf moeten halen. Beloon daarom jezelf dus regelmatig tijdens het afslankprogramma. Zo blijf je uitzicht houden op succes!"

Een goede raad voor afslankers

Elke dag een half uurtje wandelen of bewegen is een noodzaak voor een goede gezondheid! Bewegen ligt aan de basis van een goede gezondheid.

Herbalife werkt bij iedereen die de producten op de JUISTE manier gebruikt. (volg de raad van uw voedingsconsulent - uw succes ligt echter bij uzelf)

In principe vervang je, om af te slanken, twee maaltijden per dag door een heerlijke Formule 1 voedingsshake of een Formule 1 maaltijdreep (Healty meal bar). De meesten eten ’s morgens en ’s middags Herbalife en ’s avonds een volwaardige maaltijd maar je mag die maaltijd natuurlijk ook ’s middags nemen.

Na het voldoende afvallen of voor meer vitaliteit en voor blijvende gewichtscontrole vervang je nog slechts 1 maaltijd door Herbalife.

Zeer belangrijk is 3 keer per dag een stuk fruit te eten (2 uur na elke maaltijd). Dat stuk fruit mag eventueel vervangen worden door een licht en mager slaatje (zonder vetstof). Sla, komkommer, tomaat, rauwe kool, radijs, enz... mag je zoveel eten als je zelf wil. Een klein beetje yoghurtdressing mag wel.

Een goed middel om het Herbalife dieet vol te houden is minstens 1 keer per week uw lievelingsmaaltijd te eten (ook al zijn dat misschien frietjes).

Let echter op, eet nooit meer dan een normale portie, al is het gerecht nog zo lekker. Let op met vette sauzen of nagerechten. Het mag maar overdrijf niet.

Een voedingsshake wordt best gemaakt, op aanraden van Herbalife, in halfvolle melk zoals dat op de verpakking staat van de formule 1 shake. Lust je geen melk dan mag eventueel sojamelk-natuur (niet met fruitsmaak want die bevat te veel suikers) of, als afwisseling, af en toe in half fruitsap/half water, karnemelk, drinkyoghurt of zelfs in tomatensap met wat zout en tabasco. Alleen echter met halvolle melk is Herbalife perfect samengestelde voeding. Melk bevat immers belangrijke essentiële voedingsstoffen. Met halfvolle melk heb je trouwens minder honger dan met andere dranken.

Belangrijk is twee grote eetlepels met een hoopje (26 gr) Formule 1 poeder per maaltijd te gebruiken. Als de voedingsshake niet sterk genoeg gemaakt is dan werkt Herbalife niet op de juiste manier.

Neem elke dag 6 tabletjes “Vezels- en kruidenformule” (of 3 tabletjes Fiberbond) + 3 tabletjes “Multivitaminecomplex”

Om sneller af te slanken eventueel 3 talbetjes Xtra-Cal + eventueel 3 x Cell-Activator en voor nog meer effect 3 x Thermo-complete 

LET OP!!!  Zonder de “Vezels en kruidenformule” werkt het dieet niet optimaal. Ook Multivitaminecomplex is aan te raden voor een goede werking.

Wie meer dan 12 kg moet afslanken gebruikt best wat extra “proteïnepoeder” bij een shake. (1 tot 2 AFGESTREKEN eetlepels in verhouding tot je BMI).

LET OP !!!   Heb je slechts een matig overgewicht dan heeft extra proteïnepoeder geen enkel nut en kan het zelfs nadelig werken bij het afslanken en vermageren. Vraag steeds advies aan uw voedingsconsulent bij het gebruik van proteïnepoeder.

Heb je reeds lang overgewicht en wil je toch snel afslanken en vermageren dan wordt Thermo-complete (1 in de voormiddag + 1 tot 2 in de namiddag) aangeraden.

Thermo-complete bevat cafeïne, geeft  extra energie en maakt je actiever – je hebt minder honger – minder zin in zoet – zorgt voor een beter humeur – helpt het afslankproces te versnellen. Het helpt het jojo-effect te neutraliseren.

Drink minstens 2 liter per dag, mineraal water

maar beter nog is Thermojetics kruidendrank – en eet 3 stukken fruit per dag.

Hoe voorkom ik mijn hongergevoel?

  •  - Maak uw voedingsshakes iets sterker! Normaal kom je met één doos Formule 1 maaltijdvervanger toe voor 21 maaltijden, maar het zou kunnen dat je de shakes iets sterker moet maken om uw hongergevoel te voorkomen.
  • Je krijgt door grotere porties meer proteïne binnen en uw lichaam zal meer gaan verbranden en vandaar ook meer afslanken en een vermindert hongergevoel tot gevolg.
  •  Je kunt ook extra proteïnepoeder toevoegen aan uw voedingsshake. Vooral interessant voor sporters en mensen met zware fysieke arbeid.
  •  - Eet veel appels! Appels stillen het hongergevoel onmiddellijk en helpen bovendien nog extra vermageren omdat het lichaam deze appels moet gaan verbranden. Appels zorgen voor een duwtje in rug bij het afslanken! Een appel bevat gemiddeld minder calorieën dan ons lichaam nodig heeft om diezelfde appel te verteren. In theorie zul je dus meer afvallen naargelang je meer appels eet.
  •  - Neem extra Thermojetics Gele tabletten en /of Thermo-Complete tabletten van Herbalife!
  • Deze tabletten bevatten het mineraal Chroom en helpen je suikergehalte op peil te houden zonder te verdikken en verminderen daardoor gevoelig uw zin naar zoetigheid.
  • Bovendien is dit voedingssupplement, doordat het calcium bevat, goed voor de tanden, botten en beenderen.
  •  - Drink water! Het is sowieso aan te raden twee liter water per dag te drinken.
  • Het kan zijn dat je geen honger, maar wel dorst hebt. Bovendien kan water drinken geen kwaad.
  • Frisdranken bevatten meestal teveel suikers, koffie, thee en alcohol drogen het lichaam uit en vertragen het afslanken!! Naas water is de Thermojetics kruidendrank van Herbalife ideale drank om af te slanken.
  •  - Poets je tanden met tandpasta met muntsmaak. Dit doet de trek in zoet verdwijnen.
  •  - Geniet van de Herbalife proteïnebars. Ze stillen uw honger op een gezonde manier! Let echter op. Ze bevatten ook extra calorieën.
  •  Of maak je voedingsshake sterker met extra Shapeworks proteïnepoeder. Door middel van de voedingsshake extra te verrijken met Shapeworks geconcentreerd eiwitpoeder, ga je ook het hongergevoel kunnen verminderen of langer uitstellen, mocht hongergevoel te vroegtijdig optreden. 

Hoe voorkom ik plotse eetbuien?

De meeste mensen storten zich op eten als ze te maken krijgen met een situatie die men niet goed de baas kan.

Probeer uit te zoeken waarom je plots een drang hebt naar eten. Uit verveling? Stress? is het steeds op dezelfde plaatst en uur?

Probeer dan de situatie te veranderen.

Als je bijvoorbeeld uit stress gaat (vr)eten? Zorg dan voor een afleiding of ontspanning op dat moment.

Met Herbalife ontzeg je uw lichaam geen voedingsstoffen!

Hoeveel water moet ik drinken?

De regel is vrij eenvoudig. We hebben ongeveer 1 liter water nodig per 30 kg lichaamsgewicht. 

Onze voeding bevat reeds vocht.

Daarom is 2 liter per dag drinken een goed gemiddelde.

Drink ook niet overdreven veel want dat is ook niet goed. 4 liter is echt wel te veel.

De ideale drank is de Thermojetics kruidendrank van Herbalife. (in 4 smaken)

Hoeveel eiwitten heb ik nodig?

Op aanvraag per e-mail, kun je eventueel een aanbeveling verkrijgen van de Hoge Raad der Geneesheren, over bijvoorbeeld hoeveel eiwitten een mens per dag nodig heeft.

Je vind er per categorie van mens, ingedeeld per ouderdom, speciale toestanden, zoals zwangerschap enz., alle microgram hoeveelheden van voedingsstoffen die het menselijk lichaam in de voeding zou moeten terugvinden.

De aanbevelingen zijn beschikbaar voor eiwitten, vitaminen en mineralen, sporenelementen, voor koolhydraten en ook voor vetten.

Hoeveel fruit en groenten zal ik eten?

Twee tot drie porties fruit en vijf porties groenten per dag zijn de aanbevolen hoeveelheid. Maar Hoeveel is een portie eigenlijk?

In theorie is een portie groenten ongeveer 100 gram. Dat maakt dat we ongeveer 200 gram groenten en 2 tot 3 stukken fruit per dag zouden moeten eten. 

Vers, uit blik of diepgevroren maakt weinig verschil uit. Groenten uit blik mag je zelfs een lepel extra nemen. Aardappelen gelden niet als een portie groenten omdat ze teveel zetmeel bevatten.

1 Portie groenten :

  • - 1 pollepel of 100 ml soep of groentensap
  • - 1 tomaat, witloofstronk, ui of slaatje
  • - 1/2 courgette, komkommer, paprika of 1/3 aubergine
  • - 3 flinke eetlepels worteltjes, bonen, erwten, mais of spinazie
  • - 4 flinke eetlepels prinsesjes of savooi
  • - 5 verse asperges, 7 kerstomaatjes, 8 bloemkoolroosjes of spruitjes
  • - 10 radijsjes, 14 champignons

1 portie fruit : 

  • - 1/2 pompelmoes, avocado of mango
  • - 1 appel, peer, banaan, perzik, nectarine en (kleine) sinaasappel
  • - 2 kiwi's
  • - 3 mandarijntjes, clementines, abricozen of pruimen
  • - 3 eetlepels fruitsla
  • - 6 lychees
  • - 12 aardbeien of kersen
  • - een handvol bessen druiven
  • - een flinke schijf (5 cm) ananas of meloen
  • - een glas fruitsap of smoethie (ongezoet)

Gedroogd fruit :

  • - 1 lepel rozijnen
  • - 2 gedroogde vijgen
  • - 3 gedroogde pruimen 
  • - Een handvol bananenschijfjes

Hoe Herbalife gebruiken om aan te komen?

Meer dan 95 % van de Herbalife gebruikers, eten Herbalife voeding om of te slanken. Maar Herbalife heeft ook een programma om aan te komen en gewichtstoename.

Daar de Formule 1 Shapeworks voedingsshakes van Herbalife alle 52 benodigde voedingsstoffen bevat, in de vijf voedingsgroepen: proteïne, koolhydraten - gezonde suikers, gezonde vetzuren, vitaminen en mineralen, is Herbalife voeding een ideale uitgebalanceerde voeding!

Mensen met ondergewicht of te weinig gewicht, kunnen deze voeding additioneel eten bij hun dagelijkse drie volwaardige traditionele maaltijden. Ontbijt - middagmaal en avondmaal. Deze mensen kunnen ook het ontbijt vervangen met een de Formule 1 Shapeworks voedingsshake en nemen dan extra een voedingsshake na de lunch en het diner.

Ondergewicht is veelal moeilijker op te lossen dan overgewicht of obesitas.

Met de Herbalife voeding hebben we reeds meerdere mensen met ondergewicht kunnen helpen en hebben zij een heel goed resultaat kunnen boeken.

Herbalife programma om aan te komen: 

  • - Drie maal per dag bij de traditionele maaltijd de vezel & kruiden tabletten.
  •  - NA iedere maaltijd een voedingsshake (kan een uur na de maaltijd, maar mag ook wel eerder) in volle vloeistoffen en producten, zoals yoghurt, vruchtensap, karnemelk, volle melk, e.d.
  •  - Anderhalve liter mineraalwater minimaal per dag drinken voor het afvloeien van de afvalstoffen.

Mogelijk hebt u als eerste reactie, dat u zeer licht afvalt en dit in verbind met het zuiveren en ontslakken van uw lichaam. Na een bepaalde periode, kan u gewichtstoename verwachten en tevens meer vitaliteit krijgen..

Geef zeker niet te snel op, het kan een aantal weken duren, om echt resultaten te boeken.

Gebruik in combinatie met Formule 1 Shapeworks voedingsshake, het proteïnesupplement concentraat van Herbalife en zeker voor mensen die regelmatig sporten of bewegen.

Extra voordelig voor aankomers, is de Thermojetics kruidendrank - thee van Herbalife, die je ook koud kan drinken als isotonische frisdrank voor sporters. Deze drank werkt goed om afvalstoffen sneller uit het lichaam te verwijderen.

 


HomeHome

Winkelwagen  

Shopping Bag Leeg winkelmandje